اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

دزدان دریایی 4 تابستان آینده در«هاوایی» مقابل دوربین می‌روند

 جزایر«او هایو» و «کایو ای» واقع درمنطقه «هاوایی»، از تابستان آینده میزبان «جانی دپ» و سایرعوامل تولید جدیدترین قسمت فیلم «دزدان دریایی کارائیب» با عنوان فرعی «موج‌های بیگانه» خواهند بود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ «جانی دپ» در قسمت جدید «دزدان دریایی » نیز نقش کاپیتان «جک اسپارو» را بازی خواهد کرد.

 

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی «دیجیتال اسپای» ، «لیندا لینگل» یکی از مسئولان ایالتی هاوایی و «باب لژر» از مسئولان کمپانی سونی با اعلام این خبر افزوده‌اند:مناظر بدیع دریایی و چشم‌اندازهای بکر و طبیعی منطقه باعث انتخاب هاوایی برای لوکیشن «دزدان دریایی 4» بوده است.

 

چهارمین قسمت از فیلم‌های پرفروش «دزدان دریایی کارائیب» را «راب مارشال» خالق «نه» کارگردانی خواهد کرد.

 

بنا براین گزارش ، زمان اکران این فیلم سال 20می (اواخر اردیبهشت) سال 2011 میلادی اعلام شده است.

 

سه قسمت اول «دزدان دریایی کارائیب» که کارگردانی آنها را «فربینسکی» برعهده داشت، مجموعا فروش ‌2/67 میلیارد دلاری داشتند و مورد استقبال چشمگیر اهالی سینما قرار گرفتند.

سام ریمی و توبی مگوائر قطع‌ همکاری با «مردعنکبوتی4» را اعلام کرد

 

شرکت سونی که سه قسمت قبلی این مجموعه فیلم را تولید کرده قصد دارد قسمت چهارم آن را با همکاری یک فیلمساز تازه تولید کند.

ریمی و مگوائر در سه قسمت قبلی این فیلم با این پروژه همکاری کرده بودند.

تحلیل‌گران سینمایی می‌گویند از زمانی که خبر تولید قسمت چهارم فیلم آغاز شد اختلاف بین ریمی و تهیه کنندگان فیلم نیز بالا گرفت.

شرکت سونی قصد دارد قسمت چهارم را با هزینه‌ای ارزان تر و جوان پسندتر تولید کند.

اما سام ریمی برای ساخت این فیلم ابرقهرمانانه و کمیک استریپی خود خواهان هزینه بالایی بود.

گفته می‌شود وی درخواست حداقل 200 میلیون دلار برای تولید قسمت چهارم را کرده بود، در حالی که قرار است قسمت چهارم اسپایدر من در تابستان 2012 اکران عمومی شود، مشخص نیست با توجه به مشکلات تولید این فیلم قسمت چهارم آن چه زمانی جلوی دوربین برود.

ادامه مطلب ...

۲۸جشنواره فیلم فجر

 ۲۸جشنواره فیلم فجر  

 


از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد
اسامی فیلم های مستند کوتاه و نیمه بلند بخش چشم واقعیت بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، 22 فیلم مستند کوتاه و نیمه بلند در این بخش از جشنواره رقابت می کنند.
بر پایه این گزارش  فیلم های  "اتاق صعود" به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا فرهمند، "انگار باید به مرگ احترام گذاشت" به کارگردانی فرشید اخلاقی پور و تهیه کنندگی مرکز گسترش مستند و تجربی- فرشید اخلاقی پور، "در جستجو" به کارگردانی سوسن بیانی و تهیه کنندگی سعید رشتیان- گروه فرهنک هنر و تاریخ شبکه اول سیما ، "روز پایان" به کارگردانی و تهیه کنندگی نرگس آبیار، "روسری های رنگی ما" (کار گروهی) به تهیه کنندگی موسسه روایت فتح، "زندگی در کسوف" به کارگردانی و تهیه کنندگی فتح اله امیری ، "سپیده علم کشید" به کارگردانی رضا مجلسی     و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی- علیرضا سبط احمدی، "شیر صحرا" به کارگردانی پناه بر خدا رضایی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی- پناه برخدا رضایی ، "فصلی دیگر" به کارگردانی آزاده بی زار گیتی و تهیه کنندگی ندا عابد- موسسه فرهنگ معاصر، "فقط کمی نور" به کارگردانی سیدحامد نوبری و تهیه کننندگی حوزه هنری اراک- کمیته امداد امام خمینی تهران و "قاب خالی" به کارگردانی امین قدمی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این بخش از جشنواره رقابت می کنند.
سایر مستندهای کوتاه و نمیه بلند بخش چشم واقعیت عبارتند از : "کاریز" به کارگردانی سعید زارعیان و تهیه کنندگی موسسه سینمایی تیراژه فیلم، "کلاس تشکیل می شود" به کارگردانی جلال نصیری هانیس و تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان، "کلاه شیشه ای" به کارگردانی محسن خان جهانی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، "گمشده ها" به کارگردانی  الهام حسین زاده و تهیه کنندگی سعید رشتیان- گروه فرهنک هنر و تاریخ شبکه اول سیما، "لیکو" به کارگردانی محمد علی هاشم زهی و تهیه کنندگی پیروز کلانتری گروه فرهنک هنر و تاریخ شبکه اول سیما،  "مرد و دبه" به کارگردانی کیوان کریمی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، "مرغ سحر" به کارگردانی مهدی باقری و تهیه کنندگی سعید رشتیان- گروه فرهنک هنر و تاریخ شبکه اول سیما ، "نیمروزان" به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن رمضان زاده ، "و من مسافرم ..." به کارگردانی لقمان خالدی و تهیه کنندگی سعید رشتیان- گروه فرهنک هنر و تاریخ شبکه اول سیما،  "هزار داستان امیر جاهد" به کارگردانی منوچهر بشیری و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی- سعید رشتیان و "یار دبستانی من" به کارگردانی محسن خان جهانی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
تهیه کنندگان فیلم های این بخش، می بایست هر چه سریع تر نسخه دی وی کم اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
در این بخش از جشنواره یک سیمرغ بلورین به بهترین کارگردانی مستند کوتاه و نیمه بلند اهدا می شود. 

«گنجه درد» را به عنوان بهترین فیلم سال 2009 سینمای آمریکا

انجمن منتقدان اوکلاهوما هم «گنجه درد» را به عنوان بهترین فیلم سال 2009 سینمای آمریکا معرفی کردند. این منتقدان «تغییرشکل دهندگان2» را نیز به عنوان بدترین فیلم سال معرفی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس اعضای این انجمن جایزه بهترین کارگردان سال را نیز به «کاترین بیگلوـ کارگردان این فیلم دادند.

در رشته بهترین بازیگران مرد و زن، جورج کلونی و مریل استریپ موفق به دریافت این جایزه شدند.

این جوایز برای فیلم‌های «بالا در آسمان» و «جولی و جولیا» به این دو بازیگر اهدا شد.

همچنین کریستف بالتز و مو نیک جوایز بهترین بازیگران مرد و زن نقش مکمل این انجمن را از آن خود کردند. این جوایز برای فیلم‌های «پدرسوخته‌های لعنتی» و «گران‌بها» به این دو بازیگر داده شد.

نکته جالب در انتخاب‌های انجمن منتقدان اوکلا هاما این است که آنها بدترین فیلم سینمای آمریکا را نیز انتخاب کرده‌اند و این اقدامی است که دیگر انجمن‌های منتقدان سینمای آمریکا تا قبل از این آن را انجام نداده‌اند.

اعضای این انجمن جایزه بدترین فیلم سال را به قسمت دوم اکشن ماجراجویانه «تغییرشکل دهندگان» دادند.

این فیلم با فروشی بالای 400 میلیون دلار لقب پرفروش‌ترین سال سینمای آمریکا را به خود اختصاص دادند.

انتخاب‌های انجمن منتقدان اوکلاهوما بسیار شبیه انتخاب‌های تعداد زیادی از دیگر انجمن‌های منتقدان سینمای آمریکا بوده است.

«گنجه درد» یک درام ضد جنگ است که قصه آن در کشور عراق پس از سقوط صدام و حضور نیروهای آمریکایی در آن اتفاق می‌افتد.

این قصه درباره گروهی از نظامیان آمریکایی متخصص خنثی کردن بمب است که در داخل عراق با مسائل و مشکلاتی روبرو می‌شوند.

بسیاری از تحلیل‌گران سینمایی پیش‌بینی می‌کنند که «گنجه درد» جوایز اصلی مراکز اسکار را از آن خود کند.

رقیب اصلی این فیلم در مراسم اسکار کمدی درام «بالا در آسمان» ساخته جیسون ریتمن است.

منتقدان اوکلاهوما جوایز خود را طی مراسم خاصی به برگزیدگان خود اهدا کردند.

بری سوننفیلد فیلم انیمیشن می‌سازد

«بری سوننفیلد» پس از کارگردانی چند فیلم فانتزی و علمی تخیلی، اولین کار انیمیشن خود را برای کمپانی «دریم ورکز» کارگردانی می‌کند.  

این فیلم«تمام نهار ترسناک گیل» نام دارد و بر اساس قصه نوول «آلی مارتینز» به همین نام ساخته می‌شود. 

«ایتن ریف» و «سایرس ووریس» برای کار نگارش فیلمنامه فیلم استخدام شده‌اند و کمپانی دریم ورکز در حال مذاکرات نهایی با سوننفیلد است، تا رضایت او را برای کارگردانی فیلم جلب کند.

این دو فیلمنامه‌نویس قبل از این فیلمنامه «پاندای کونگ فویی» را برای دریم ورکز نوشته‌اند و «ریدلی اسکات» درام تاریخی جدید خود «رابین هود» را بر اساس فیلمنامه آنها کارگردانی کرده است.

قصه کتاب مارتینز شباهت‌های زیادی با قصه کتاب چهار جلدی «گرگ و میش» نوشته «استفنی مه‌یرز» دارد.

شخصیت‌های اصلی قصه در یک صحرا مشغول خوردن نهار هستند که احساس می‌کنند این محل یک مکان طبیعی نیست و موجودات ماوراءالطبیعه در آنجا رفت و آمد دارند. این شخصیت‌ها گروهی دانش آموز دبیرستانی هستند که می‌خواهند مشهور شوند. دشمن اصلی آنها یک نیروی شیطانی دوران باستان است.

بری سوننفیلد که قبل از این فیلم‌های «مردان سیاهپوش» 1 و 2 را کارگردانی کرده، در رابطه با کار تازه خود می‌گوید: «دوستدار فضاهای تخیلی و فانتزی هستم و همیشه دلم می خواست یک فیلم انیمیشن بسازم. انیمیشن مورد نظر من شبیه بقیه انیمیشن‌هایی نیست که به صورت معمول در دنیای سینما ساخته می‌شود. به صورت طبیعی این انیمیشن هم حال و هوای عمومی کارهای مرا خواهد داشت و سرشار از تخیل،فانتزی وموجودات عجیب و غریبی خواهد بود که معمولا در فیلم‌های من حضور پیدا می‌کنند.»

هنوز زمانی برای شروع کار ساخت محصول جدید مشترک کمپانی دریم ورکز و بری سوننفیلد اعلام نشده است.

آواتار در 10 روز‌ 617 میلیون دلار فروخت

 

 

فیلم جدید سازنده «تایتانیک» این هفته در بازار آمریکای شمالی و 108 کشور دیگر در سطح بین‌المللی 220 میلیون دلار فروخت و در هر دو بازار صدرنشین شد.

 

در همین حال به خاطر موفقیت دو فیلم تازه اکران شده «آلوین و سنجاب‌ها: دنباله» و «شرلوک هلمز» رکورد جدیدی در بازار آمریکای شمالی حاصل شد.

 

«آواتار» در آمریکا در 3456 سینما 75 میلیون دلار فروخت و برای دومین هفته پیاپی بالاتر از دیگر فیلم‌ها در صدر جدول قرار گرفت.

 

مجموع فروش این فیلم بسیار پرهزینه در آمریکا در هفته دوم اکران 3/212 میلیون دلار شده است.

 

به گفته استودیو فاکس قرن بیستم توزیع‌کننده «آواتار»، این فیلم در سطح بین‌المللی هم بجز در هند در تمام بازارها فیلم اول هفته شد.

 

«آواتار» با تنها از دست دادن 12 درصد تماشاگران خود در مقایسه با هفته در 14844 سینما در سطح بین‌المللی 145 میلیون دلار فروخت.

 

مجموع فروش فیلم در این بازار 405 میلیون دلار و با احتساب بازار آمریکا 3/617 میلیون دلار شده است.

 

«آواتار» تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است. داستان فیلم در سیاره‌ای بیگانه روی می‌دهد که انسان‌ها قصد چپاول منابع طبیعی آن را دارند.

 

در همین حال فیلم اکشن «شرلوک هلمز» ساخته گای ریچی فیلمساز بریتانیایی در اولین هفته نمایش در 3626 سینما در آمریکا 4/65 میلیون دلار به دست آورد و فیلم دوم شد.

 

رابرت داونی جونیر در این فیلم به نقش کارآگاه افسانه‌ای مجموعه داستان‌های سر آرتور کانن دویل ظاهر شده و جود لاو نقش دکتر واتسون، وردست هلمز را بازی می‌کند.

 

داستان درباره تلاش هلمز و واتسون برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنی است که وجود او تهدیدی برای انگلستان است.

 

«شرلوک هلمز» در سطح بین‌المللی هم موفق بود و با 26 میلیون دلار فروش در 2454 سینما در 17 بازار در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش جهانی فیلم 4/91 میلیون دلار شده است.

 

ریچی کارگردان فیلم‌های اکشن چون «قفل، انبار و دو بشکه باروت» و «ربودن» است.

 

رده سوم جدول فروش آمریکا و رده دوم بازار بین‌المللی از آن «آلوین و سنجاب‌ها: دنباله» به کارگردانی بتی تامس شد که تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن و دنباله‌ فیلم سال 2007 «آلوین و سنجاب‌ها» است.

 

این فیلم در آمریکا در 3700 سینما 2/50 میلیون دلار و در سطح بین‌المللی در 42 کشور و 5492 سینما 5/36 میلیون دلار به دست آورد.

 

جیسن لی و دیوید کراس از بازیگران و جاستین لانگ، متیو گری گابلر و جسی مکارتی از صداپیشه‌های «آلوین و سنجاب‌ها: دنباله» هستند.

 

در فیلم جدید آلوین، سایمن و تئودور به مدرسه بازمی‌گردند تا در مسابقه گروه‌های موسیقی مدرسه شرکت کنند و ...

 

رکورد جدید در بازار آمریکای شمالی

به لطف موفقیت سه فیلم پرفروش هفته، مجموع فروش 12 فیلم صدرنشین به 278 میلیون دلار رسید.

 

به این ترتیب رکورد 261 میلیون دلار فروش جولای 2008 شکسته شد که به خاطر فروش بسیار خوب «شوالیه تاریکی» بود.

 

در همین حال پیش‌بینی شده تا پایان دسامبر مجموع فروش فیلم‌ها در آمریکا رقمی در حدود 5/10 میلیارد دلار شود که 9 درصد بیشتر از سال 2008 است.

 

ضمنا پیش‌بینی شده با وجود افزایش قیمت بلیت‌های سینما، تعداد بلیت‌های فروخته شده در سال 2009 حدود پنج درصد بیشتر از رکورد 4/1 میلیارد پارسال شود.

 

کمدی رومانتیک «پیچیده است» به کارگردانی نانسی مایرز دیگر فیلمی بود که از این هفته در سینماهای آمریکا به طور گسترده اکران شد.

 

این فیلم در 2887 سینما 1/22 میلیون دلار فروخت و در رده چهارم قرار گرفت. مریل استریپ، الک بالدوین و استیو مارتین در «پیچیده است» بازی کرده‌اند.

 

داستان درباره زنی با بازی استریپ است که در جشن فارغ‌التحصیلی پسرش، جیک همسر سابق (بالدوین) خود را می‌بیند و در ادامه با یک آرشیتکت (مارتین) آشنا می‌شود.

 

مایرز سازنده فیلم‌هایی چون «دام والدین»، «آنچه زنان می‌خواهند»، «چیزی برای گرفتن و دادن» و «تعطیلات» است.

 

در مقابل موزیکال «9» به کارگردانی راب مارشال در اولین هفته اکران گسترده در 1412 سینما تنها 5/5 میلیون دلار فروش داشت و فیلم هشتم آمریکا شد.

ادامه مطلب ...