اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

مطالبی مفید در مورد عکاسی

 

در سال 1727، "T.H.Schulze" با بعضی از ترکیبات نقره آزمایشهایی انجام داد. در حقیقت او می‌کوشید که تصویر صفحه مشبک را بر روی سطحی که پوشیده از مخلوط گچ ، نقره ، اسید نیتریک و سایر مواد شیمیایی بود، بوجود آورد. او دریافته بود که کلرور نقره ، یکی از مهمترین مواد در عکاسی ، بوسیله نور ، سیاه می‌شود. منبع سایت رشد

ادامه مطلب ...

زندگینامه والت دیسنی

 

«والت دیسنی» (که نام واقعی اش والتر الیا دیسنی بود)، در 5 دسامبر سال ۱۹۰۱ در شهر شیکاگو و در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد. پدرش ایرلندی و مادرش اهل آمریکا بود. «والت» چهارمین فرزند از پنج فرزند «الیا» و «فلورا» دیسنی بود. به جهت تفاوت سنی بسیار زیادی که میان برادران و خواهرانش وجود داشت، میان او و «روی» (یکی از برادران والت) صمیمیت و پیوندی تنگاتنگ به وجود آمد. بعدها «روی» یکی از شرکای والت در کمپانی بزرگ « والت دیسنی» شد. « والت» در سن ۱۳ سالگی، تحصیلات خود را در رشته نقاشی آغاز نمود. او در دوران دبیرستان نیز همین رشته را ادامه داد. هنگامی که در دبیرستان مشغول انتشار یک نشریه گرافیکی بود، جنگ جهانی اول شروع شد، اما از آنجایی که به سن قانونی (۱۸ سال) نرسیده بود، نتوانست در جنگ شرکت کند و بنابراین، در صلیب سرخ به عنوان راننده مشغول به کار شد. سپس به فرانسه رفت و در آنجا نقاشی و کارهای گرافیکی بر روی ماشین های صلیب سرخ را به عهده گرفت. بعد از جنگ جهانی اول، در مطبوعات مختلف به عنوان نقاش و کاریکاتوریست مشغول به کار شد. در سال 1920 دیسنی و یکی از همکارانش به نام «آیورک» برای اولین بار در ساخت یک فیلم کارتونی در کانزاس سیتی شرکت کردند. والت با یک دوربین عاریتی در یک گاراژ شروع به آزمایشات مختلف کرد. کار در این گاراژ، تجربه ای برای موفقیت های بعدی و ایده های بزرگ تر وی در جهت ساختن فیلم کارتونی شد. دیسنی از این نقطه، راهی را آغاز نمود که پایانش درخشش و شهرت عالمگیر وی بود و گذشته از این، دریچه ای به دنیایی دیگر گشود؛ دنیایی که سادگی هایش نه تنها برای کودکان که برای بزرگ ترها نیز جذابیتی چشمگیر داشت.  

ادامه مطلب ...

انیمیشن سرزمین مادری

 

 

 

انیمیشن سرزمین مادری که ۵۰ ٪ کار طراحی شده بود. بعد از یک سال به شروع کار خود ادامه داد.

 

داستان اسباب بازی های ۳ رکورد زد ... در روز اول !

جدید ترین انیمیشن استدیوی پیکسار ، داستان اسباب بازی های ۳ که به تازگی در سینما ها اکران شده ، با فروش ۴۱ میلیون دلاری خود در روز اول ، توانست رکورد بهترین افتتاحیه را که تا قبل از این با ۳۸ میلیون دلار متعلق به شرک 3 بود را بشکند !

این انیمیشن همچنین فعلا در رتبه ی دوازدهم بهترین افتتاحیه در بین دیگر فیلم ها قرار دارد ، بالاتر از آلیس در سرزمین عجایب!
تا قبل از این بهترین رکورد پیکسار ۲۳ میلیون دلار برای انیمیشن وال-ای بود و این در حالی است که داستان اسباب بازی های ۱۱.۵ میلیون دلار و داستان اسباب بازی های ۲ هم ۲۲.۶ میلیون دلار فروش در روز اول خود داشتند !
این در حالی بود که خیلی از مفسران فیلم و سینما احتمال موفقیت این انیمیشن را (مثل دیگر انیمیشن های پیکسار) کم پیشبینی کرده بودند.  گفته بودند مثل همه ی قسمت های دنباله دار فیلم ها ، از کیفیت فیلم کاسته خواهد شد و فروش قابل توجهی نخواهد داشت !
و پیکسار یک بار دیگر ثابت کرد که قوانین عادی برای پیکسار جواب نمیده !!!!

برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی بسیار مفید است

  

به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وحید عطایی کارگردان انیمیشن “آخرین قاب عکس” و برنده تندیس طلایی بخش مسابقه دانشجویی ایران به خاطر بهترین انیماتوری همچنین اضافه کرد: این جشنواره که اولین جشنواره پویانمایی در ایران است، باید سطح خودش را تا آن جا بالا ببرد که هر دوره با کارهای قوی‌تری همراه بوده و در میان چند جشنواره مفید دنیا قرار بگیرد. عطایی افزود: ما پیش از این جشنواره پویانمایی نداشتیم و مجبور بودیم که کارهای‌مان را در جشنواره فیلم کوتاه تهران شرکت دهیم که به فیلم های رئال اختصاص دارد. اما این جشنواره در میان بچه ها امید تازه‌ای به وجود آورد. او در ادامه گفته‌هایش اظهار کرد: من در حال حاضر وضعیت انیمیشن را در ایران رو به جلو و مثبت می‌بینم. در حال حاضر ما شاهد ساخت دو فیلم بلند در کشورمان هستیم؛ “تهران 1500” بهرام عظیمی و “قلب سیمرغ” وحید نصیریان و نیز تکنیک سه بعدی که در دنیا حرف اول را می‌زند و شروع فیلم بلند موجب به وجود آمدن صنعت انیمیشن می‌شود. در حالی که پیش از این با ساخت انیمیشن‌های کوتاه روبه رو بودیم که صنعت به شمار نمی‌روند. وی در باره انیمیشن “آخرین قاب عکس” نیز گفت: پایان نامه‌ها تنها فرصتی است که بر اساس آن، می‌توان دغدغه‏های شخصی را به تصویر کشید. ایده اولیه این فیلم نیز دغدغه شخصی خود من بود که با مرگ پدرم در ذهنم شکل گرفت. من در این فیلم، شخصیت اصلی را مرگ می‌بینم که قرار است پیرمردی را شکار کند که خودش عمری شکارچی بوده است و حالا با مرگ روبه رو است.
 

کارگردان انیمیشن “آخرین قاب عکس” گفت:‌ برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی بسیار مفید است، به خصوص از این نظر که انیمیشن در کشور ما بسیار مهجور واقع شده است، در حالی که یکی از پر سودترین صنعت‏ها در دنیا به شمار می‌رود.


تولید مجموعه انیمیشن “قصه‌های جنگ” در صداوسیمای مرکز کرمانشاه

 

 حیدر ویسی، تهیه‌کننده مجموعه قصه‌های جنگ گفت: در تولید این انیمیشن از تکنیک کات اوت و دو بعدی استفاده شده و هم اکنون با پایان مراحل انیمیت، تدوین و موسیقی پیش بینی می‌کنیم برای اسفندماه این مجموعه آماده پخش شود. ویسی با اشاره به اینکه مجموعه قصه‌های جنگ فاقد دیالوگ و بصورت موسیقی و تصویر تهیه شده، افزود: دستمایه این مجموعه ادوات جنگی مثل کلاه آهنی، قمقمه، بی‌سیم، قطب‌نما، سنگر و ... است که کارکرد آنها در جنگ به صورت داستان بیان می‌شود. تهیه‌کننده مجموعه قصه‌های جنگ با قدردانی از محمدعلی صفورا که نظارت کیفی بر تولید مجموعه کرده است، اظهارداشت: در تولید این مجموعه 13 قسمتی 12 نفر از هنرمندان مرکز بطور مستقیم و غیرمستقیم همکاری کرده‌اند که عبارتند از: اشکان معینی، راهبه امیری و عابدین محمدی، انیماتور- جلال معینی، نوشین کولیوند و متیرا امجدیان، پس زمینه، حامد محبی، تدوین و صداگذاری، نوشین نوری، نویسنده، آرش فشی، موسیقی.