اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

دوربین‌هایی که فوکوس مجدد روی عکس گرفته‌شده را ممکن می‌کنند!

 یا برای شما پیش آمده که در حال نگاه کردن عکسی باشید و منظره پشت سر سوژه عکس که عکاس روی آن تمرکز و فوکوس نکرده و کاملا محو است، نظرتان را جلب کرده باشد؟ آن مرد پشت سر ردیف جلو چه کسی است؟ چه تابلویی پست سر آن زن، نصب شده؟ تیتر روزنامه‌ای که روی میز ناهار قرار دارد، چیست؟

در این مواقع آدم آرزو می‌کند که ای کاش می‌شد، روی منظره پشت سر سوژه، فوکوس کرد.

شرکت لایترو Lytro قصد دارد همین آرزوی من و شما را عملی کند. پرحرفی نمی‌کنم و نظرتان را به این عکس جلب می‌کنم. (اگر خواننده فیدی وبلاگ یک پزشک هستید، باید پست اصلی را در مرورگر باز کنید تا بتوانید عکس را ببینید) 

وقتی عکس لود شد، ماوس را روی عکس ببرید و روی جایی که می‌خواهید که روی آن فوکوس شود، اشاره کنید.

در کمال شگفتی می‌بینید که هر جا که با ماوس کلیک می‌شود، شفاف می‌شود و شما می‌توانید با وضوح آن قسمت را ببینید.

فناوری‌ای که شرکت لایترو از آن استفاده می‌کند، موسوم به میدان نور یا light field است.

در دوربین‌های معمول، لنز، نور را روی حسگر متمرکز می‌کند، حسگر تنها شدت و رنگ نور را ثبت می‌کند، اما در دوربین‌های ویژه‌ لایترو، یک سری میکرولنز، نور را روی حسگر ویژه‌ای متمرکز می‌کنند که می‌تواند علاوه بر شدت و رنگ نور، جهت اشعه نور را هم ثبت کند. همین مسئله باعث می‌شود که بتوان عکس‌هایی گرفت که بعد از ثبت، در آینده عکاس و بیننده عکس بتواند، روی آن فوکوس مجدد کند.

البته دوربین‌هایی که فناوری میدان نور یا plenoptic استفاده می‌کنند، چیز تازه‌ای نیستند، کاری که شرکت لایترو کرده است، این است که با پنجاه میلیون دلار هزینه، این فناوری تا حالا گران‌قیمت را آنقدر ارزان کرده است که مصرف‌کننده معمولی هم بتواند دوربین‌های از این دست بخرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد