اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

نابودگر انیمیشن‌سازی دستی، این صنعت را احیا می‌کند

والت‌دیزنی که خود 15 سال قبل زمینه را برای منسوخ شدن انیمیشن‌های دستی فراهم کرده بود،‌به فکر احیای این صنعت سنتی افتاده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «شاهزاده خانم و قورباغه» انیمیشن سنتی جدید صنعت سینما به کارگردانی «ران کلمنتز» فروش خود را در آمریکای شمالی به مرز 100 میلیون دلار رساند.

این موفقیت در شرایطی نصیب این انیمیشن ضدنژادپرستی می‌شود که فروش بین‌المللی آن نیز بزودی به مرز 100 میلیون دلار می‌رسد.

محصول جدید کمپانی والت دیزنی، اولین اثر انیمیشنی این کمپانی در شش سال اخیر است که به کمک دست انیماتورها تولید شده است.

این کمپانی که حدود 15 سال قبل با تولید انیمیشن کامپیوتری «قصه اسباب بازی» زمینه را برای منسوخ شدن انیمیشن‌های دستی فراهم کرد، قصد دارد با نمایش عمومی‌ «شاهزاده خانم و قورباغه» دوباره سنت تولید انیمیشن‌های دستی را احیا کند.

فروش کلی فیلم در آمریکای شمالی این هفته به 103 میلیون دلار رسید و این در حالی است که تحلیلگران اقتصادی سینما پیش‌بینی چنین موفقیتی رابرای آن نمی‌کردند.

تحلیلگران سینمایی هم‌زمان با نمایش عمومی فیلم گفتند، فروش کلی آن در آمریکا و کانادا به 80 میلیون دلار هم نخواهد رسید.

با این حال آنها فیلم را تحسین کردند و انتخاب یک کاراکتر سیاهپوست به عنوان شخصیت اصلی قصه را، یک اقدام انقلابی از سوی سازندگان فیلم توصیف کردند.

تهیه‌کنندگان فیلم عقیده دارند فروش آمریکایی فیلم به مرز 150 میلیون دلار خواهد رسید.

این انیمیشن که در 2800 سالن سینمای 30 کشور جهان هم روی پرده است، تا به حال حدود 90 میلیون دلار فروش کرده است.

«شاهزاده خانم و قورباغه» که با هزینه‌ای 105 میلیون دلاری تهیه شده، نامزد دریافت 3 جایزه اسکار (و از جمله بهترین فیلم انیمیشن سال) است. کلمنتز فیلم خود را با همکاری جان موسکر ساخته است.

واحد انیمیشن کمپانی والت دیزنی قصد دارد به دنبال موفقیت «شاهزاده خانم و قورباغه»، کار تولید انیمیشن‌های سنتی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

سینمای آیمکس تهران در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

 

 

«اکبر تشکری‌نیا» مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره سینمای آیمکس اظهار داشت: این سینما با تکنولوژی سینمای آیمکس تحت عنوان «فرانمای ایران» در دست ساخت است و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی در حوزه سینمای کشور است. وی افزود: این سینما ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، پایتخت بزرگترین کشورهای دنیا به این تکنولوژی سینمایی مجهز هستند که انحصاری کشور کانادا است. تشکری‌نیا با اشاره به روند ساخت سینمای فرانمای ایران گفت: بخش‌های مطالعاتی و برنامه‌ریزی بسیار گسترده و مفصل بود که انجام شد و اکنون پروژه در منطقه یادگار امام در حال ساخت است. وی گفت: این سینما نیازی به پرده‌های سه بعدی و عینک مخصوص ندارد، چون ساختمان از ویژگی خاصی برخوردار است و تکنولوژی نمایش فیلم نیازمند چنین ابزاری نیست. مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره زمان بهره‌برداری این سینما، گفت: زمان دقیق بهره‌برداری این پروژه هنوز مشخص نیست ولی آنچه از نظر ما مهم است، این است که قطعا در آینده نزدیک، ایران دارای این تکنولوژی می‌شود