اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

چپ دستها

 

 

تحقیقات در دانشگاه ملی استرالیا نیز نشان دهنده ی آن است که چپ دست‌ها معمولا هنگام یادگیری زبان از هر دو نیم کره ی مغزشان استفاده می‌کنند و این در حالی است که راست دست ها فقط از نیم کره ی راست خود کمک می گیرند.

دو نیم کره ی مغز در واقع شبیه هم هستند. آنها در مورد دریافت اطلاعات دقیقا یکسان عمل می کنند و یک راهکار را برای تحلیل در نظر می‌گیرند. اما معمولا وظایفی همچون یادگیری زبان معمولا در یکی از آنها صورت می گیرد که در مورد چپ دست ها ظاهرا هر دو این دو نیم کره‌ها فعال هستند.

دیگر منطقه ای که در مغز نقطه ای کاملا مشخص دارد، همان دریافت اطلاعات است که معمولا در سمت راست بدن انجام می شود. به این معنا که از سمت راست اطلاعات وارد شده و به نیم کره چپ می‌رود تا مورد تحلیل قرار بگیرد و اطلاعاتی هم که از قسمت چپ بدن وارد شده‌اند، به نیم کره ی راست می رود و در آنجا مورد تحلیل قرار می‌گیرند که در هر دو حالت مغز، آنها را دریافت می کند و پس از ترکیب آنها، دستوری را برای شنیدن یا دیدن صادر می‌کند.

آخرین تحقیقات در مورد چپ دست ها نشان دهنده آن است که مغز این افراد برای دریافت اطلاعات، از هر دو نیم کره ی خود کمک می‌گیرد. این در حالی است که گسترده‌ترین تحقیقات روی افراد چپ دست و راست دست نیز نشان داده است که ارتباط بین نیم کره ی راست و چپ مغز در افراد چپ دست بسیار بهتر و سریع تر از راست دست هاست و به این معناست که چپ دست‌ها در فعالیت‌هایی همچون ورزش و بازی‌ها بسیار سریع تر هستند و واکنش های سریع آنها باعث بهتر بودن آنان می‌شود، زیرا می‌توانند به راحتی از هر دو نیم کره مغز خود در فعالیت‌ها استفاده کنند.

در ضمن هر زمان که یک سمت مغز آنها از دریافت اطلاعات خسته شد و توانایی آن پایین آمد، نیم کره ی دیگر به سرعت به کمک می آید و جای آن را می‌گیرد.

به همین علت، افراد کهنسال چپ دست معمولا در زمان پیری که مغز هر فردی رو به کندی و تحلیل می‌رود، حافظه و عکس العمل های بهتری می توانند داشته باشند.

با توجه به این حقایق باید گفت اگر هنوز در گوشه ای از دنیا افرادی وجود دارند که فرزندان چپ دست خود را به گرفتن مداد با دست راست مجبود می کنند، لطفا دست نگه دارند. او اگر چپ دست باشد، بسیار بهتر است.

تقریبا ۱۰درصد جمعیت جهان را چپ دست‌ها تشکیل داده‌اند اما جالب است بدانید چهره‌‌های بسیار مشهور و تأثیر‌گذاری در تاریخ بوده و هستند که ما از چپ دست بودن بعضی از آن‌ها بی‌خبریم.
در علم
افلاطون، ارسطو، نیچه، اسحاق نیوتن، آلبرت اینشتین، هلن کلر، چارلز داروین و...
در ادبیات، موسیقی و نقاشی
بتهوون، باخ، لئوناردو داوینچی، میکل‌آنژ، پیکاسو، شکسپیر، جبران خلیل جبران و در بین ایرانی‌ها جلال آل احمد، قیصر امین‌پور، مجید درخشان (آهنگ‌ساز و نوازنده سه‌تار) و...
در ورزش
پله، روماریو، مارادونا، لیونل مسی، رافائل نادال
در اقتصاد و سیاست
ابن خلدون، اسکندر مقدونی، گاندی، ژولیوس سزار، ناپلئون، ارنستو چه‌گوآرا، فیدل کاسترو، بیل گیتس، اوباما و...
در سینما
چارلی‌ چاپلین، کیم ‌نواک، رابرت دنیرو، نیکول کیدمن، تام‌کروز، آمیتا پاچان، بروس ویلیس و در بین ایرانی‌ها لاله اسکندری، حمید جبلی، زیبا بروفه، بهنوش بختیاری، حامد کمیلی، مرجان محتشم،‌ هانیه توسلی و... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد