اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

آشنایی مختصر با نرم افزار Edius Pro 3

کمپانی Canopus با ارائه نرم افزار Edius Pro و کارت کچپر Canopus MX با قابلیت ادیت HDTV کاری
کرد که کاربران Premiere مجبور شوند که به سمت Edius Pro بروند و رسما Premiere را کنار بگذارند.
همانطوریکه در قسمتهای قبلی ادیت به اطلاع شما رساندم Premiere با فایلهای Mpeg مثل vcdیا Mpeg2 مشکل دارد و در صورت وارد کردن این فایلها در Timeline پریمیر بشدت کند می شود اما
Edius به هیچ عنوان این مشکل را ندارد و کاملا با فایلهای Mpeg سازگار است .
یکی دیگر از قابلیتهای Edius ، نرم افزار Procoder Express یا همان Canopus Procoder می باشد
جالب است که بدانید Canopus Procoder قسمتی از همین نرم افزار Edius می باشد که بعدها به دلیل کیفیت بسیار بالای آن در تبدیل فایلها ، کمپانی Canopus تصمیم گرفت که
نسخه ای از آنرا بعنوان نرم افزار مستقل برای تبدیل روانه بازار کند که علاوه بر اجرا بطور مستقل
می تواند بعنوان پلاگین به پریمیر اضافه و در آن اجرا شود.
اینها تنها دو مورد از برتری های مطلق ادیوس نسبت به پریمیر است.
اما در ابتدا ممکن است کاربرانی که سابقه کار با پریمیر را دارند به محیط سنگین ادیوس و میانبرهای آن دیر عادت کنند ولی مطمئن باشید که از یادگیری این نرم افزار هیچوقت پشیمان نخواهید شد.
ادیوس و CD آموزشی این نرم افزار در بازار موجود می باشد . پس اگر به ادیت علاقه دارید و وقت کافی برای یادگیری دارید این فرصت را از دست ندهید و حتما به سراغ ادیوس بروید.

 

Edius pro 3 از قدرتمندترین نرم افزارهای تدوین غیر خطی و متعلق به شرکت Canopus میباشد. نرم افزاری مستقل و فارغ از محدودیتهای مرسوم سیستمهای تدوین غیرخطی.
این برنامه Work flow یکپارچه ای را فراهم میکند که قابلیت پذیرش انواع فرمتهای ویدئو را دارد و امکان ویرایش همزمان تمام فرمتها را باهم و نیز ویرایش فرمتهای SD ,HD را بصورت همزمان داراست.

ادامه مطلب ...

انواع مونتاژ فیلم

 

انواع مونتاژ :

1- روایتی: در این مونتاژ داستان را بصورت روایتی بیان می کند.

2- ایده ای: در این روش با آرمانهای تصویری بیننده موضوع را درک می کند. در روسیه اشخاصی چون ایزنشتاین و پودوفکین کولشوف پیشرو روش ایده ای بودند.

3- پویا و خلاق : یک واقعه بطور غیر مستقیم از نظر صدا یا تصویر مونتاژ شود و به اصطلاح تداوم حرکتی حذف می شود.

4- متضاد : (کنتراست) مونتاژ تصاویر متضاد پشت سر هم مانند نمای انسان لاغر به انسان چاق

5- لایف موتیف : مونتاژ یک تصویر یا صدایی بطور تکرار در طول صحنه

6- مونتاژ تشابه : تشبیه یک چیز با چیز دیگر مانند کشتار کارگران با کشتار گاوها

7- مونتاژ نگاتیو: (قطع نگاتیو ) مونتاژ بر روی فیلم نگاتیو

8- مونتاژ متریک : مونتاژی که دارای ریتم تصویری است و نمای آن با تمپو ۲ - ۴ ۲ - ۴ باشد .

9- مونتاژ کات : چیدن نماها پشت سر هم چه صدا و چه تصویر بدون تروکاژ

10- مونتاژ ذهنی : مونتاژی که نماهای آن نمادین و سمبولیک است. با پیوند دو نما مفهوم سومی بدست می آید.

ادامه مطلب ...

تدوین فیلم

 هنگامی که سینما سال های آغازین خود را را پشت سر می گذاشت اولین فیلمهایی که ساخته شدند بطور تقریبی هر یک بیشتر از یک دقیقه طول نمی کشیدند. این فیلمها شامل حلقه های متشکل از یک نمای واحد بودند که بدون قطع فیلمبرداری و ضبط می شدند.
یعنی چه در فیلمهای مستند و چه در فیلمهای داستانی و بازسازی شده صحنه به گونه ای ترتیب داده می شد که وقایع همگی در این مدت کوتاه صورت می پذیرد و دوربین از یک زاویه ثابت از ابتدا تا انتهای ُآنرا ضبط کند.
در نتیجه بیننده این فیلمها همچون تماشاگر تئاتر بود که در سالن نشسته ُو از یک زاویه مشخص به مجموعه وقایع نگاه می کند.
و شیوه ساخته شدن فیلمهانیز شباهت زیادی به کار تئاتر داشت چرا که بازیگران با توجه به همان زاویه دید ثابت دوربین که معمولا تمامی صحنه را در تصویر جا میداد نقش خود را از آغاز تا پایان ماجرا بطور پیوسته اجرا میکردند.
از لحظه ای که دوربین شروع به ضبط تصویر میکرد تا هنگامی که از حرکت می ایستاد و فیلمبرداری متوقف می شد یه (پلان) نامیده شد. باچنین تعریفی پس تمامی فیلمهای ساخته شده در آن سالها یک پلانی بودند.
اما بزودی فیلمسازان دریافتند که می شود تکه فیلم هایی را که بطور جداگانه فیلمبرداری کرده اند بدنبال یکدیگر بچسبانند و در طول نمایش یک حلقه فیلم چند تصویر متحرک متفاوت را از پی هم ارائه دهند. به این ترتیب وقایع یک فیلم می توانست در صحنه های مختلف و زمانهای متفاوت اتفاق افتد. این آغاز آشنایی با یک امکان فنی سینمای نوپا بود.
تدوین؛ آخرین مرحله تولید فیلم است که در آن فیلم ، شکل نهایی خود را پیدا می کند. این مرحله شامل : گزینش نماها و اندازه آنها ، ردیف کردن نماها، صحنه ها و سکانس ها پشت سر هم ، مخلوط کردن تمام صداها و تعیین میزان بلندی آنها و در نهایت در هم آمیختن و همگاه کردن صدای نهایی با تصویر ، است.

ادامه مطلب ...