اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

جشنواره تلویزیونی جام‌جم از منظر هنرمندان

یک انیمیشن‌ساز در پیشنهاد به داوری جشنواره‌ تلویزیونی جام‌جم که دی ماه آغاز می‌شود، گفت: امیدوارم اگر یک اثر خوب با اسمی گمنام به جشنواره ارسال شد، داوران ناخودآگاه از آن رد نشوند.

 

مهدی خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: از آنجا که داوری‌ها به صورت تیمی انجام می‌شوند، بعید می‌دانم ناعادلانه باشند؛ ضمن اینکه مهم دیده شدن آثار است و اینکه بخواهیم همه‌ی آثار مقام بیاورند و جایزه بگیرند نگاه عبثی است.

وی در پیشنهاد به داوری جشنواره عنوان کرد: خوب است که مرعوب اسم نشود،‌ خانواده‌ی انیمیشن یک خانواده‌ی کوچک است و همه یکدیگر را می‌شناسند،‌ ممکن است یک اثر خوب با یک اسم گمنام نیز به جشنواره بیاید و امیدوارم ناخودآگاه از این نوع آثار عبور نکنند.

از آنجا که جشنواره انیمیشن دوسالانه است این انیمیشن‌ساز درباره‌ی اینکه آیا دو سال برای ارزیابی آثار انیمیشن کافی است؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دو سال اخیر به خاطر شرایط خاصی که در کشور بوده رکود تولید داشتیم، کافی است، ولی اگر میزان تولیدات به میزان سابق برگردد مطمئنا سالی یک بار هم می‌تواند برگزار شود و جوابگو است.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا با کمبود بودجه در دو سال اخیر و کم بودن انیمیشن‌های تولیدی، حضور بخش انیمیشن در سومین جشنواره‌ی جام‌جم لازم است؟ اظهار کرد: مطمئنا لازم است. چون بالاخره یکسری از فعالیت‌ها انجام می‌شود و عده‌ای از این راه ارتزاق می‌کنند و زمان و انرژی خود را صرف می‌کنند؛ ضمن اینکه دیده شدن خیلی مهم است و بهتر از دیده نشدن است.

 

او ادامه داد: در هر شرایطی دیده شدن بهتر است‌؛ البته اینطور هم نیست که بگوییم چون در این دو سال بودجه کم بوده است کارها ضعیف‌تر بودند‌، فقط مقدار تولید کم شده است.

 

این کارگردان معتقد است که هم آثار شناخته شده و هم آثار سفارشی به جشنواره راه پیدا می‌کنند.

 

او در این خصوص گفت: کارهایی که استانداردهای لازم برای پخش از تلویزیون را داشته باشند به این جشنواره راه پیدا می‌کنند هر جشنواره‌ای سیاست‌های خودش را دارد جشنواره‌ای که صدا و سیما برگزار می‌کند مطمئنا طبق سیاست‌های تلویزیون است و سیاست‌هایش اعمال می‌شود.

 

وی افزود: بنابراین همه‌ی کارهایی که شرکت می‌کنند قبلا از تلویزیون پخش شدند و یا سفارش خود تلویزیون بودند پس از این نظر مشکلی نیست و فقط بحث کیفیت باقی می‌ماند که مطمئنا کسانی که هیئت انتخاب هستند این مسائل را مدنظر قرار می‌دهند تا آثار از نظر تکنیکی و اجرایی استانداردهای لازم را داشته باشد.

 

خرمیان درباره‌ی کار جدید خود نیز خبر داد: انیمیشن 26 قسمتی «قصه‌های مبارک» را در دست دارم که اکنون در مرحله‌ی پیش تولید است‌، سه ماه دیگر تولید آن شروع می‌شود و احتمالا یک سال و نیم زمان ببرد. این انیمیشن با تکنیک عروسکی و به نویسندگی مسعود علمداری ساخته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد