اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی
اروم انیمیشن

اروم انیمیشن

انیمیشن - فیلم - جشنواره - نرم افزار - عکاسی

انیمیشن تهران ۱۵۰۰

 

«سیدهادی منبتی» مدیر عامل موسسه تصویر شهر و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درگفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره روند تولید این پروژه گفت: «علی میرآقاسی» در سمت آهنگساز و صدابردار انتخاب شدند و از سه قطعه موسیقی با کلام فیلم، دو قطعه آن آماده شده که توسط گروه سیگنال ساخته شده است.

هادی منبتی افزود: طراحی لباس شخصیت‌ها نیز برعهده «فائز علیدوستی» از کارگردانان و کاریکاتوریست‌های مطرح، قرار دارد که کار بسیار زمان‌بر و حساسی است.

وی با اشاره به مدل‌سازی شخصیت‌ها و طراحی تهران در سال 1500 شمسی گفت: به جز سه شخصیت، باقی مدل‌سازی بازیگران تمام شده و برای اینکه برای فضاسازی تهران در سال 1500 شمسی دقیق‌تر انجام شود از گروهی از معماران متخصص و شناخته شده استفاده کردیم.

مدیر مؤسسه تصویر شهر افزود: این معماران بخشی از تهران در سال 1500 شمسی را طراحی کرده‌اند که تاکنون بخشی از آسمان‌خراش‌های شهر، لاله‌زار قدیم، فرودگاه بین‌المللی تهران، خانه شخصیت‌ها، موزه تهران (که یادگاری‌هایی از تهران قدیم در آن است) انجام شده است.

وی افزود: مشاورین بخش معماری و طراحی تهران را آقایان مهندس شهاب کاتوزیان، مهندس رامین صفری‌راد، مهندس شهرام گل امینی، مهندس رضا دانش‌میر و مهندس محمد مجیدی تشکیل می‌دهند که از بهترین معماران کشورمان به شمار می‌آیند و جوایز طراحی معماری متعددی کسب کرده‌اند.

براساس این گزارش، انیمیشن «تهران 1500» که شهر تهران را در سال 1500 شمسی به تصویر می‌کشد که از شخصیت‌ و کاراکترهای بازیگران مشهور سینما هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، حسام نواب صفوی بهره برده است.

فیلمنامه این انیمیشن را امیر مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی و حبیب رضایی نوشته‌اند.

عوامل تولید انیمیشن سینمایی «تهران 1500» عبارتند از:

کارگردان: بهرام عظیمی، فیلم‌نامه: امیرمسعود علمداری- بهرام عظیمی، مدیر پروژه: سید هادی منبتی، مجری طرح:محمد ابوالحسنی، مدیر تولید: اسماعیل شرعی، انتخاب بازیگران: حبیب رضایی، طراحی فضا و وسایل: حمید بهرامی، استوری‌برد: مانی وطن‌دوست، طراحی لباس: فائز علیدوستی، سوپروایزر هنری: بهرام ارجمندنیا، سوپروایزر فنی: کیوان شادانفر، مدیر دوبلاژ: مهرداد رئیسی، آهنگساز و صدابردار: علی میرآقاسی، عکاس: میلاد پیامی، مدیریت شبکه و فن‌آوری اطلاعات: مهندس فرهاد کاظمی، کارشناسان شبکه و فن‌آوری اطلاعات: مهندس مازیار سلیمانی، مهندس محمد ستوده، مهندس محمد کاظمی، مدیر مالی: سید مهدی عطار، تبدیل فیلم: احسان عظیمی، دستیار تولید: حامد تاجیک، اسکن: بهنام عظیمی، مدل‌سازی: فرزاد ملکی- احمد اخلاقی- میرتوحید رضوی- سید امید رضوی -امید جعفری- ندا کافی- فرهاد صفی‌خانی- حمید حقانی، استودیو عکاسی: مینا نقی‌لو- شرکت هفت هنر هفت آسمان، مشاورین فیلمنامه: محمد رحمانیان- پیمان معادی- حبیب رضایی، مشاورین معماری: دکتر شهاب کاتوزیان- مهندس شهرام گل‌امینی- مهندس رامین صفری‌راد- مهندس رضا دانشمیر- مهندس محمد مجیدی و بازیگران: هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، حسام نواب صفوی و... تهیه کننده:‌ مؤسسه تصویر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه نسل اندیشه سبز.

هری پاتر و شاهزاده دو رگه با 929.4 میلیون دلار پرفروشترین فیلم

 

فیلم سینمایی "هری پاتر و شاهزاده دو رگه" به کارگردانی دیوید ییتس محصول استودیو وارنر با 929.4 میلیون دلار پرفروشترین فیلم سال 2009 در بازار بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد در حالی که فیلم سه‌بعدی و بسیار پرهزینه "آواتار" ساخته جیمز کامرون از امروز در سینماهای آمریکا و دیگر نقاط دنیا روی پرده می‌رود، ششمین فیلم هری پاتر تا روز 13 دسامبر با 302 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی دوم است و در دیگر نقاط دنیا بیش از 627 میلیون دلار فروخته است.

انیمیشن سینمایی "عصر یخبندان: ظهور دایناسورها" با 878.8 میلیون دلار فروش جهانی پس از "هری پاتر 6" در رده دوم قرار دارد و با 682 میلیون دلار فروش در خارج از مرزهای آمریکا در رده اول ایستاده است. گرچه این فیلم در آمریکای شمالی تنها 197 میلیون دلار فروخت و در رده ششم قرار گرفت.

"ترنسفورمرز: انتقام شکست‌خوردگان" با 402 میلیون دلار پرفروشترین فیلم منطقه آمریکا و کانادا در سال 2009 است و در دنیا هم با مجموع 833 میلیون دلار در رده سوم قرار دارد. انیمیشن "بالا" با 662 میلیون دلار در دنیا چهارم شده که حاصل 293 میلیون دلار فروش داخلی و 369 میلیون دلار فروش بین‌المللی آن است.

"2012" با 639 میلیون دلار، "داستان گرگ و میش: ماه تازه" با 561 میلیون دلار، "فرشتگان و شیاطین" با 486 میلیون دلار، "خماری" با 459 میلیون دلار، "شب در موزه 2" با 412 میلیون دلار و "سفر ستاره‌ای" با 385 میلیون دلار مجموع فروش داخلی و بین‌المللی رده‌های پنجم تا دهم پرفروشترین فیلم‌های سال 2009 سینمای جهان را در اختیار دارند.

در منطقه آمریکای شمالی هم "بالا" با 293 میلیون دلار، "خماری" با 277 میلیون دلار، "گرگ و میش" با 268 میلیون دلار، "سفر ستاره‌ای" با 258 میلیون دلار، "هیولاها علیه بیگانگان" با 198 میلیون دلار و "عصر یخبندان: ظهور دایناسورها" با 197 میلیون دلار سوم تا هشتم هستند.

حضور آثار پویانمایی فیلمسازان جوان در جشنواره فیلم حدیث مقاومت

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران از حضور آثار پویانمایی فیلمسازان جوان در دومین دور برگزاری جشنواره بین المللی فیلم "حدیث مقاومت" که به همت شبکه جهانی الکوثر برگزار می شود، خبر داد.

ادامه مطلب ...

پویانمایی سرزمین مادری توسط امید پنهانی طراحی می شود

  

پویانمایی سرزمین مادری توسط امید پنهانی طراحی و کارگردانی می شود. انیمیشنی که اماکن تاریخی و دیدنی استان آذربایجان غربی را در قالب انیمیشن با محیطی پویا برای کودکان به نمایش می گذارد. امروزه دیگر ما کمتر می بینیم که اماکن تاریخی را در قالب انیمیشنی به بچه هایمان نمایش دهیم. می دانیم که برنامه های انیمیشنی تاثیر خوبی در یادگیری و آموزش بر روی بچه ها می گذارد. چرا در این راستا قدم بر نمی داریم. بچه های سرزمین ما این روزه بیشتر از همیشه نیاز به چنین برنامه هایی دارند. برای اینکه بچه ها امروزه بیشتر با انیمیشن های خارجی رابطه بیشتری دارند و شخصیت های آنها را بهتر میشناسند و رفتار شخصیت های کارتونی خارجی در زندگی آنها تاثیر می گذارد. در این راستا ما باید قدم هایی را برای ساختن انیمیشن هایی در زمینه شناختن فرهنگ اصیل ایرانی و استفاده از استوره ها و داستان های ایرانی برای بچه های این سرزمین بکوشیم. من هم در این راه قدم کوچکی برداشتم با ساختن انیمیشن سرزمین مادری فرهنگ و اماکن تاریخی استان آذربایجان غربی را بیشتر و بهتر به بچه های این سرزمین نمایش بگذارد. و در این راه به کمک مسئولین استان هم نیاز دارم که مرا یاری کنند. امیدپنهانی

«ماه تازه» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان است

 

فیلم «ماه تازه» برای چهارمین هفته‌ متوالی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان را به‌دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «ماه تازه» محصول کمپانی "سامیت اینترتینمنت" در تعطیلات آخر هفته فروش ‌٣/٢٢ میلیون دلار را از ‌٦٦ کشور جهان به‌دست آورد تا باردیگر پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان نام بگیرد.

مجموع فروش جهانی این فیلم که ادامه «گرگ و میش» است با احتساب آمریکای شمالی به ‌٦٢٦ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش اسکرین‌دیلی، فیلم «2012» محصول کمپانی سونی با فروش ‌٢٠ میلیون دلار از ‌٧٧ کشور در رتبه‌ دوم قرار گرفت و به مجموع فروش ‌٥٥٦ میلیون دلار دست یافت. شهروندان چینی با ‌٤/٦٥ میلیون دلار هم‌چنان بیشترین استقبال را از این فیلم داشته‌اند.

«سرود کریسمس» محصول کمپانی والت دیسنی هم با فروش ‌٨/١٤ میلیون دلار از ‌٥٠ کشور به ‌١٤٦ میلیون دلار فروش کلی رسید.

ادامه مطلب ...

انیمیشن «بالا» در بین ده فیلم سال 2009 قرار گرفت

 

انستیتو فیلم (AFI) ده فیلم برتر سال 2009 را معرفی و انتخاب کرد. مسئولان این انستیتو طبق سنت قدیمی همه ساله خود، دست به این انتخاب زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس در بین این فیلم‌ها، تعدادی کار عامه‌پسند هم در کنار فیلم‌های غیرمتعارف به چشم می‌خورد.

ده فیلم برتر سال به انتخاب انستیتو فیلم آمریکا به شرح زیر هستند:

انیمیشن کارولاین، خماری صبحگاهی، گنجه درد، (این فیلم امروز جایزه بهترین فیلم سال سینمای آمریکا را از دو انجمن منتقدان لس آنجلس و بوستونی دریافت کرد)، پیام بر، گران‌بها، یک مرد جدی، شکر‌، انیمیشن بالا ‌و بالا در آلمان.

حضور انیمیشن‌های بالا ‌و کارولاین و هم چنین کمدی خانوادگی پرفروش خماری صبحگاهی در بین 10 فیلم برتر انیستیتو، توجه منتقدان و محافل هنری را بخود جلب کرده است.

در عین حال عدم حضور فیلم‌های پر سر و صدایی مثل آواتار (ساخته جیمز کامرون) و شکست ناپذیر (ساخته کلینت ایستوود) ‌در این فهرست بحث‌های زیادی را برانگیخته است.

انستیتو فیلم AFI در کنار 10 فیلم بهتر سال، 10 برنامه و مجموعه برتر تلویزیونی را نیز انتخاب کرده است.